חוק חדלות פירעון החדש

תוכן העמוד:

בואו נתחיל מחוק חדלות פירעון דברי הסבר כלליים – חוק חדלות פירעון החדש נכנס לתוקפו החל מיום 15.9.2019. חוק זה מחליף את כל הדינים הישנים (פקודת פשיטת הרגל, פקודת החברות וחוק החברות) ומעניק לנו חוק אחד המסדיר את כל ענייני חדלות הפירעון. החוק מתייחס גם לחדלות פירעון יחיד וגם למקרים של תאגידים. אך כמובן שלכל מקרה ישנן תקנות שונות התקפות לגביו.

מידע זה משמש לצורך ידע כללי. המידע המובא בפניכם מתומצת ואינו כולל כל מקרה. בכל זאת מדובר בחוק המשתרע על פני עמודים רבים. על מנת לקבל ייעוץ פרטני יש לפנות ל עורכת דיו חדלות פירעון. כך תוכלו גם לבחון את החוק החדש בהקשר של החוב איתן אתם מתמודדים. 

חוק חדלות פירעון דברי הסבר

החוק החדש חל על כל מקרי חדלות פירעון של יחיד ושל תאגידים והאו מחליף את החקיקה המנדטורית הישנה והלא רלוונטית. חקיקה ישנה שגם יצרה בעיות שונות. אם אתם נמצאים בהליכי פשיטת רגל אשר החלו לפני החלת החוק החדש, הם מתהלים לפי הדין הישן. 

חוק חדלות פירעון החדש קובע הסדרים חדשים בכל הנוגע לזכויות של חייבים ונושים. החוק מגדיר את כל ההליכים וסדרי הדין ושם דגש גם על השאת החזר החוב לנושים וגם על שיקום חייו הכלכליים של החייב. רעיון זה מבוטא כבר בשמו הרשמי של החוק – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. 

החוק מקל על ההליכים של כניסה להליך. יש פחות חסמים בירקורטיים וניתן לסיים את ההליך בתקופה מהירה יחסית. החוק מציע כלים על מנת למקסם את הגבייה ולהפוך את חלוקת קופת הנשייה ליותר הוגנת. אך מצד שני גם מטיל מגבלות על יכולות הגבייה של הנושים. 

החוק עושה אבחנה בין נסיבות היווצרות החוב. המחוקק מבין שישנם מקרים הנובעים מתוך מעשה רמאות, כמו ניסיון להתחמק מחובות, אך ישנם גם מקרים שהתרחשו בתום לב. לכן הממונה על חדלות פירעון, ההוצאה לפעול ובתי המשפט מעניקים משקל רב לנסיבות היווצרות החוב. במסגרת בקשת חדלות פירעון יחיד, אחד הדברים שהחייב נדרש לעשות זה לכתוב תצהיר מפורט המסביר את כל הנסיבות להיווצרות החוב. מומלץ לעשות זאת בעזרת עורכת דין חדלות פירעון. 

חוק חדלות פירעון דברי הסבר

חוק חדלות פירעון החדש

במסגרת השינויים שמביא איתו החוק החדש, את הבקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון ניתן להגיש לרשות האכיפה והגבייה (הוצל“פ), הממונה על הליכי חדלות פירעון במשרד המשפטים או בית המשפט. 

על פי החוק החדש, בקשת חדלות פירעון יחיד עבור סכום הנמוך מ 150,000 שקל, תוגש אל רשם ההוצאה לפועל. כאשר החוב גבוה מהסכום הנקוב הנושא באחריות הממונה על חדלות פירעון ותחת סמכות בית משפט השלום. ההליכים עבור תאגידים נשארים בסמכות בית המשפט המחוזי.

לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, הבקשה תיבחן ויוחלט האם להוציא צו כינוס ופשיטת רגל. במסגרת ההליך ניתן לקבל הגנה נגד הליכים משפטיים והליכי הוצאה לפעול המתנהלים נגד החייב. לאחר שהתקבלה ההחלטה ישנו תהליך בו מחליטים על התנאים, ממנים כונס נכסים ונקבע צו תשלומים חודשי. 

קחו בחשבון כי במסגרת הליך חדלות פירעון יחיד יוטלו מגבלות שונות כמו צו עיכוב יציאה מהארץ וחשבון מוגבל ללא שימוש בשייקים וכרטיסי אשראי. הגבלות אלו חלות עליכם לכל תקופת פשיטת הרגל. זוהי תקופה ממושכת. לכן חושב לעשות את כל השיקולים. תמיד התייעצו עם עורכת דין חדלות פירעון על מנת לבחון האם זהו ההליך המתאים עבורכם. 

חוק חדלות פירעון החדש

חדלות פירעון יחיד

חוק חדלות פירעון דברי הסבר על הגשת בקשה לחדלות פירעון:

את הבקשה יכול להגיש יחיד חייב, נושה או היועץ המשפטי לממשלה.

יחיד שמרכז חייו בחצי השנה האחרונה ניהל את מרכז חייו בישראל, או יחיד שנכסיו ועסקיו בישראל, יכול להגיש את הבקשה. עבור חובות בסכום הנמוך מ 150 אלף שקל, יש להגיש את הבקשה אל רשם ההוצאה לפועל. זוהי הרשות שתנהל את התהליך. כאשר הסכום גבוה מהסכום הנקוב יש להגיש את הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי והבקשה תנוהל על ידי בית משפט השלום. 

במידה ונושה מעוניין לפתוח בהליך הוא עושה זאת באמצעות פניה לבית המשפט. התנאי הוא שסך חובותיו של החייב גובה מ 75,000 שקלים. בנסיבות מסוימות ניתן לקבל אישור גם לסכום נמוך יותר. 

הקפידו להיעזר ב עורך דין מומחה.

חדלות פירעון יחיד

עורכת דין חדלות פירעון

חוק חדלון פירעון החדש הוא חוק מורכב ובאופן דומה גם ההליכים הקשורים אליו. כל טעות בהגשת הבקשה תגרום לעיכובים מיותרים. כמו כן כרוכות בהליך סנקציות רבות. בעזרת עורך דין מומחה להוצאה לפועל תוכלו לא רק לבחון האם זה כדאי, אלא גם להילחם על צמצום הסנקציות. 

חובות יכולים להשפיע על כל תחומי חיינו. עומס כלכלי מביא איתו גם  עומס נפשי ולכן חשוב לעבוד עם עורך דין המעניק יחס אישי. חייבים לא תמיד מודעים לזכויות שלהם ופתרונות האפשריים. הליך חדלות פירעון הוא אחת האפשרויות, אך ישנן גם אפשרויות נוספות. למשל חייב המתמודד עם ריבוי תיקים בהוצאה לפועל ואינו מסוגל לעמוד בעומס התשלומים יכול גם להגיע להסדרים אחרים כמו למשל איחוד תיקים. לכן הצעד הראשון הוא תמיד ייעוץ משפטי. 

עורכת דין חדלות פירעון 1

חוק חדלות פירעון דברי הסבר

חדלות פירעון יחיד
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button